קורת חיים – מכללה או אוניברסיטה? איפה כידי ללמוד

דך הבית » חינם – קורות חיים תבנית חינם! » קורת חיים – מכללה או אוניברסיטה? איפה כידי ללמוד

מכללה או אוניברסיטה? איפה כידי ללמודמכללה או אוניברסיטה?

מגיע שלב בחיים של רובנו שבו אנו חושבים על הלימודים הקרבים, כאשר המחשבה העיקרית העומדת בפני האנשים היא מה עדיף – מכללה או אוניברסיטה.

בכתבה זו נעשה השוואה בין שתי האופציות ללימודים, מכללה או אוניברסיטה, ונדבר על היתרונות של כל אחד מהם לעומת האחר.
כמובן ששיקולים אלו יעזרו לכם לקבל החלטה היכן ללמוד, אך אינם צריכים להיות השיקולים היחידים שלכם – שיקול עיקרי נוסף מותנה במה תלמדו – ישנם לימודים שאין בהם אפשרות של אוניברסיטה, לימודי משחק או אומנות למיניהם. בעוד שלאחרים אין אפשרות של למידה במכללה כגון רפואה. ולכן עדיף לקבל החלטה מה לומדים ורק כאשר ישנה התלבטות בין לימודים במכללה לאוניברסיטה לפנות לשיקולים הבאים.

הדרך הנכונה לכתוב קורות חיים
ILS 19.99 Details

הדרך הנכונה לכתוב קורות חיים

קורות חיים לנוער

פורמט קורות חיים מעוצבים pro
ILS 29.99 Details

פורמט קורות חיים מעוצבים pro

פורמט קורות חיים המתאימים למגוון רחב של מקצועות

קורות חיים של קופאי/ת
ILS 19.99 Details

קורות חיים של קופאי/ת

דוגמת כללים לכתיבת קורות חיים

יתרונות המכללה

מערכת שעות נוחה– במכללות מערכת השעות הינה יותר גמישה מאשר מערכת השעות באוניברסיטה, במכללה יותר קל לעבוד תוך כדי התואר ובכך התלמיד צובר ניסיון תעסוקתי וגם מצליח לממן לעצמו את התואר ביתר קלות.

ניסיון לימודי– ללומדים במכללה יש יתרון על פני לומדי האוניברסיטה בכך שהלימודים שלהם הם יותר פרקטיים, הלימודים עוסקים יותר במעשי מאשר בתיאורטי – דבר אשר משפיע על החלטת מעסיק אם לקבל עובד לעבודה.

קבלה קלה– פשוטו כמשמעו, במכללות קל יותר להתקבל, לחלקן אין דרישה לציון פסיכומטרי וגם כשיש הדרישה בדרך כלל יותר נמוכה מאשר של האוניברסיטאות.

יחס אישי– המכללות מדגישות כי אצלן היחס הוא אישי, הלימודים הם בכיתות של כ-20 תלמידים בכיתה, יחס המזכירות יותר נעים ונוח והמרצים לרוב יותר איכותיים ביכולות ההוראה שלהם.

יתרונות האוניברסיטה

יוקרתיות– תואר אוניברסיטאי נחשב לתואר יותר איכותי, גם אם הדבר אינו בהכרח נכון זו הדעה הרווחת בידי מעסיקים, ולכן כן יש לייחס לנתון זה חשיבות רבה.

סבסוד שכר– האוניברסיטה היא מוסד הממומן חלקית ע”י המדינה, ולכן הלימודים בה זולים יותר מהלימודים ברוב המכללות, ברוב הפעמים ההבדל הוא בעשרות אלפי שקלים.

אפשרות לתארים מתקדמים– ברוב המכללות אין אפשרות להתקדם מעבר לתואר ראשון, וגם באלו שאפשר התואר השני הוא התקרה. כיום ללא תואר שני אין הרבה מה לעשות בשוק, ובחלק מהמקצועות אף צריך תואר שלישי – שניתן להשיג רק באוניברסיטה.

התמקדות במחקר – מחקר מתבצע בעיקר באוניברסיטאות – המחקר הוא הסיבה למה האוניברסיטאות הן במימון המדינה. ולכן, במידה והלימודים שלכם מצריכים מחקר או שמחקר יעשיר אותם תוכלו לרכוש זאת באוניברסיטה

×