קורת חיים – שילוב עבודה ולימודים

דך הבית » חינם – קורות חיים תבנית חינם! » קורת חיים – שילוב עבודה ולימודים

שילוב עבודה ולימודים

מציאת עבודה שתשתלב עם הלימודים, במיוחד אם מדובר בלימודים אינטנסיביים מרובי שעות, היא לא משימה קלה. תרצו למצוא מקום עבודה שיהיה גמיש איתכם בימים ובשעות המשמרות, ולא יעמיס עליכם יותר מידי משמרות בשבוע – במיוחד בתקופת המבחנים, כשתצטרכו שקט מהעבודה ומינימום משמרות.

חשוב להגדיר מראש מה אתם מחפשים – מה מספר המשמרות המקסימאלי שאתם מוכנים לו בשבוע – כמה שעות אתם יכולים להקדיש לעבודה בשבוע – ואז לחפש משרה שעונה על הדרישות האלה. אם תבחרו במשרה אינטנסיבית מידי ומרובת שעות – תיווכחו לדעת במהרה שהלימודים האינטנסיביים שלכם, מטבע הדברים, מתנגשים בעבודה, הריכוז נפגע וכך גם הציונים. חשוב לשמור על איזון בין הלימודים לעבודה, ולא להעמיס על עצמכם יותר מידי. נסו לבנות את מערכת השעות שלכם כך שיהיה לכם יום-יומיים חופשיים בשבוע ופנויים לעבודה. כמה טיפים נוספים שיכולים לסייע לכם במציאת עבודה אידיאלית לתקופת הלימודים:

דוגמת קורות חיים משודרגים
ILS 19.99 Details

דוגמת קורות חיים משודרגים

קורות חיים לדוגמא מכירות

קורות חיים של קופאי/ת
ILS 19.99 Details

קורות חיים של קופאי/ת

דוגמת כללים לכתיבת קורות חיים

תבנית קורות חיים לדוגמה +
ILS 19.99 Details

תבנית קורות חיים לדוגמה +

קורות חיים לדוגמא סטודנט

חפשו עבודה עם “שעות מתות” עבודה (שיושבים בה, כמובן) שיש בה הרבה זמן חופשי ומעט לחץ היא אידיאלית לתקופת הלימודים, ותוכלו לנצל את הזמן עבור קריאה והתכוננות למבחנים. כמובן, לא חייבים לשלוף את ספרי הלימוד והמחברות מול הפרצוף של הבוס, אבל אפשר בהחלט ללמוד כשהוא לא בסביבה ואין עבודה.

חפשו עבודה בסופי שבוע אם יש לכם מערכת לימודים עמוסה ואינטנסיבית, ולא אכפת לכם לוותר על בילויים בסופי השבוע לתקופה מסוימת, חפשו עבודה שמציעה משמרות בשישי-שבת. יש הרבה עבודות שהשכר שלהם לשעה גבוה בצורה משמעותית בסופי שבוע מאשר בימי חול, וזאת הזדמנות “להקפיץ” את המשכורת. כמובן, לא קל לעבוד בשישי ובשבת, לעזוב את המשפחה, הבית החמים ואת החברים, אבל זכרו שמדובר בתקופה זמנית. מקומות בילוי – קולנוע, בתי קפה, קניונים – מציעים עבודה גם בשישי-שבת.

כשאתם מעיינים במודעות “דרושים – קראו “בין השורות” בהרבה מודעות דרושים יש “מילות קוד”, וכדאי לדעת מה מסתתר מאחוריהן. הנה מילון קצר ושימושי שיעזור לכם להבין מה מחפשים והאם אתם עונים לדרישות: דרושים “סטודנטים” – מדובר בדרך כלל במשרה שמציעה תנאים מינימאליים, שכר מינימום. בתמורה מציעה לכם המשרה גמישות מסוימת עם בחירת ימי עבודה למשמרות. דרוש אדם “תקתקן” – למשרה כזאת מחפשים מישהו שלומד מהר, מסתגל מהר ועובד מהר בתנאי לחץ. אם אתם מאלה שעוברים שוק זמני עם תחילת עבודה חדשה, אוהבים לקחת את הזמן ולא אוהבים שדוחקים בכם – לא בטוח שמשרה כזו תתאים לכם. אם אתם סתגלניים ומהירי למידה, לכו על זה. דרושים אנשים “נמרצים ודינמיים” – עבודה מסוג זה דורשת אנשים שופעי אנרגיות, ולכן אם אתם מאלה המתניידים באיטיות ובעייפות ושותים 5 חמש כוסות קפה ביום – זה לא בשבילכם. דרושים אנשים בעלי “יכולת עבודה עצמאית” – מה שבעצם מנסים לומר לכם, זה שאין למעסיקים כל כך כוח ו/או זמן להכשיר אתכם, ותצטרכו ללמוד ולהתמודד עם רוב הבעיות – לבד. לעבודה דרושים אנשים בעלי “יכולת עמידה ביעדים” – בעבודה כזו ידחקו בכם כדי להגיע לרף מסוים. אם אתם תחרותיים, אמביציוזיים והישגיים – תיהנו בעבודה כזו. אם אתם באים לעבודה חסרי מוטיבציה ורוצים רק להעביר את הזמן בשקט – לא תתאימו למשרה כזו. דרושים אנשים בעלי “יכולת ההגעה עצמאית” – בתרגום חופשי, מה שמתכוונים לומר לכם זה שהמשרדים של החברה לא נמצאים על עורק תחבורה ראשי, וכנראה תצטרכו לנסוע בשלושה אוטובוסים כדי להגיע לשם, או באוטו צמוד. אל תצפו להסעות מהחברה. “משמרות נוחות” – עבודה שתתחשב בכם בזמן הלימודים. “התחייבות לתשעה חודשים” – עבודה שהיא בעצם כמו חתונה. עבדתם בעבודה כזו חודשיים-שלושה ולא מצא חן בעיינכם? תשלמו כמה אלפי שקלים כדי לכסות על עלות הקורס המקצועי ולקבל גט. דרוש אדם בעל “ראש גדול” – שם קוד למשרה שיש בה ריבוי תחומים וריבוי משימות. כלומר, אם ציפיתם לשבת רגל על רגל ולשקוע בקריאת ספר מרתק, אז תחשבו שוב. “דרושה מזכירה לניהול שוטף של המשרד” – בין שאר המטלות של המשרד, צפו גם להכנת קפה וקניית סנדוויצ’ים לבוס בהפסקה שלו. “משרה מיידית” – העובד הקודם עזב/ברח לנו ואנחנו צריכים מישהו בדחיפות. דרוש עובד בעל “תודעת שירות גבוהה” – אם אתם אנשים סימפטיים, חייכנים ואדיבים – זו המשרה בשבילכם. סביבה צעירה ודינמית – שם קוד לעבודה עם הרבה חבר’ה. אם חיי החברה שלכם הם לא להיט, או במילים אחרות – אם אין לכם חיי חברה, תוכלו להתנחם במשרה הזאת, שתפגיש אתכם עם עוד חבר’ה צעירים מסביב.

חפשו עבודה עם הווי חברתי עבודת סטודנטים עלולה להיות משעממת ולא מאתגרת, לכן חשוב למצוא עבודה שיהיה בה הווי חברתי. עבודה יכולה להיות הזדמנות להכיר אנשים חדשים ומעניינים. גם עבודה קשה ומעצבנת תהיה הרבה יותר נסבלת בחברת אנשים נחמדים ואדיבים. אבל דווקא עבודה נעימה וחביבה לא תהיה נסבלת עם אנשים מעצבנים וקשים. אווירה היא אחד הדברים החשובים במקום עבודה.

התחילו לעבוד לפני תחילת הסמסטר אל תחכו לתחילת הסמסטר כדי להתחיל לעבוד. חפשו משרת סטודנטים כבר בתקופת החופש, והתחילו לעבוד. לאחר חודשיים-שלושה שתוכיחו את עצמכם, המעסיקים יהיו הרבה יותר גמישים איתכם בנוגע לכמות המשמרות בתקופת הלימודים.

חפשו עבודה עם אפשרויות קידום אם אתם לומדים מקצוע שאין לו ממש דרישה בשוק העבודה – כמו הסוציולוגיה של בני המאיה והאינקה, או ארכיטקטורה של מבנים אכדאיים, או קורס דו חוגי של פילוסופיה של התת מודע ואמנות בעידן הקלאסי – כדאי לחפש עבודה עם אפשרויות קידום. מאוד יתכן שתסיימו את הלימודים והתואר והאופציות התעסוקתיות שיעמדו לפניכם יהיו מעטות למדי. תמצאו שאין ביקוש למה שלמדתם, וזאת עובדה שלא קל לעמוד בפניה. עבודה בארגון גדול שאפשר להתקדם בו תסייע לכם להתקיים ולהתקדם.

×