קורת חיים – שימוש בלינקדאין למציאת עבודה

דך הבית » חינם – קורות חיים תבנית חינם! » קורת חיים – שימוש בלינקדאין למציאת עבודה

שימוש בלינקדאין למציאת עבודה

שימוש במדיה חברתית למציאת עבודה היא אינה דבר חדש,  יותר ויותר פלטפורמות משמשות לגיוס עבור חברות גדולות כקטנות. רעיון הגיוס במדיה חברתית הוא כמעט ומתבקש מאחר ומגדיל את הסיכוי למגויסים עם המלצות, איתור על פי תחומי עיסוק ועוד. שימוש נכון במדיה החברתית מחזקת את החלטת המראיין לזמן אותך לראיון או אף קשורה לתהליך קבלת ההחלטות לאחר הראיון הפרונטלי.

על אף שניתן כיום לראות “מודעות דרושים” כמעט בכל הרשתות חברתיות באינטרנט, ישנה רשת חברתית אחת שכל מהותה היא יצירת קשרים עסקיים ואיתור מקומות עבודה ועובדים פוטנציאלים- הלינקדאין.

קורות חיים לדוגמא – שיווק
ILS 29.99 Details

קורות חיים לדוגמא – שיווק

פורמט קורות חיים לדוגמא למעצב

קורות חיים אדמיניסטרציה
ILS 9.99 Details

קורות חיים אדמיניסטרציה

פורמט קורות חיים לדוגמא מזכירה

קורות חיים לאבטחת מידע
ILS 19.99 Details

קורות חיים לאבטחת מידע

קורות חיים לדוגמא להורדה

מאחר ומדובר ברשת שזו כל מטרתה, חשוב על אחת כמה וכמה לייצר פרופיל לינקדאין מקצועי, בעל מס’ נתונים גבוה ככל הניתן ושבנוי באופן מקצועי המראה התייחסות רצינית והבנה של התחום.

כל השלבים ליצירת פרופיל לינקדאין מקצועי:

בחרו תמונה מקצועית: בניגוד לרשתות חברתיות דוגמת אינסטגרם ופייסבוק הלינקדאין הינה רשת חברתית הממוקדת לחיים מקצועיים ולא אישיים. על כן בחרו בתמונה ההולמת את תחום העיסוק שלכם, הקפידו להראות בה בדיוק כפי שהייתם מגיעים לראיון עבודה.

 

תארו היטב את עיסוקכם: לינקדאין עובדת בדומה לגוגל- על ידי איתור של מילות מפתח. פרופיל הלינקדאין שלכם מאפשר לכם ליצור כותרת ותקציר אודותיכם, השתמשו בו במילים מקצועיות ורלוונטיות עבורכם. תארו בקצרה את עיסוקכם, תוך שימוש במונחים המקצועיים המתארים אותו. התקציר מהווה מאין קורות חיים שלכם, אך גם את ההיכרות הראשונה עמכם- כלומר לצד ביטויים מקצועיים, הכניסו מעט מעצמכם ומתכונות האופי אשר יבואו לידי ביטוי במקום עבודה דוגמת יצירתיות, שאפתנות, יכולות ניהול ועוד.

 

צרו קשרים- כפי שכבר ציינו החיפוש בלינקדאין עובד בדומה לגוגל, הכוונה היא שלא רק מילות חיפוש הן שייקבעו את מיקומכם בחיפוש אלא גם הרלוונטיות שלכם. ככל שתיצרו יותר קשרים ותהיו מחוברים ליותר אנשים כך ייחשב הפרופיל שלכם רלוונטי יותר ומיקומכם בחיפוש יטפס מעלה. מעבר לזאת, זכרו כי מעסיקים וקולגות ישמחו תמיד להעסיק אדם בעל קשרים רבים לאנשי מקצוע נוספים.

 

בקרו בלינקדאין על בסיס יומיומי- ייתכן ותופתעו לגלות כמה אנשים חיים ו”עובדים” בלינקדאין. הצטרפו לקבוצות מקצועיות, הגיבו והביעו דעה, זו גם דרך לייצר קשרים עם ברי סמכא בתחומכם, להיזכר ולהתבלט ואולי אף להפוך לאלו אשר קהילה שלמה מחכה למוצא פיהם. לצד פעילות בקבוצות עדכנו את הפרופיל שלכם, שימו לב שהתכנים שאתם מעלים הם מקצועיים בלבד, אך עם זאת נאמרים בנימה אישית שיש בה תובנה או דעה. התבטאות כזו תעורר עניין בקרב הקשרים שלכם וגם תציג אתכם על הצד הטוב ביותר לממליצים ומעסיקים פוטנציאליים.

 

צברו המלצות- מאחר ולינקדאין היא רשת מקצועית היא מאפשרת לצבור את כל מה שתצטרכו כדי להרשים ולהתקדם. ישנן שתי דרכים בהם אנשים יוכלו להעיד עליכם, שתיהן חשובות.  הדרך הראשונה, המלצה באיזור האישי שלכם (נמצא תחת “Recommendations”) בקשו מקולגות, מעסיקים ולקוחות מהעבר וההווה לרשום המלצה אודותיכם. ככל שההמלצה תהיה מפורטת יותר, תתרכז בפרוייקט או תהליך כך היא תלקח ברצינות. הדרך השנייה מחזקת את כישוריכם ומצריכה מעט מאוד מאמץ מהצד השני ומטרתה רק להעיד על היכרות עם יכולת שלכם, גם כאן ככל שתקבלו יותר Endorsements”” כך הפרופיל שלכם ייראה מקצועי יותר. בקשו רק ממי שמכיר אתכם ואל תתביישו לייצר המלצות עבור מכרים שלכם.

 

בחרו מה חשוב לכם-  בניגוד לכל רשת חברתית אחרת לינקדאין מאפשרת עריכה של הפרופיל לפי סדר החשיבות בעיניכם. אם אתם בתחילת דרככם אך למדתם באוניברסיטה נחשקת הציבו את ההשכלה בראש. אם  אתם עובדים בחברה שבדיוק “מככבת בכותרות” שימו את הניסיון התעסוקתי שלכם החל מהמשרה הנוכחית בראש הפרופיל.

 

לסיום, מלאו כמה שיותר פרטים בדרכים ליצירת קשר. לצד כתובת מייל וטלפון, הכניסו קישור לאתר או לבלוג אם אתם מנהלים כאלו.

בהצלחה

×