האפשרויות העומדות בפני מחפש העבודה של היום

במהלך השנים האחרונות השתנה חיפוש העבודה באופן דרמטי. אם אתם רוצים להצליח, עליכם לנקוט בגישה שונה ממה שעשיתם בעבר.

להלן מספר אפשרויות שיכולות לסייע לכם למצוא את המשרה המתאימה.

גוגל החליפה את המסמך “קורות חיים”. במקום לשלם עבור מודעות דרושים כדי למצוא אנשים מתאימים כמעט כל חברת השמה מגייסת היום את כוח האדם הנדרש לה, על ידי חיפוש בגוגל ובלינקדין. חברות רבות גם דורשות שכל פניה תעבור תהליך מיון באמצעות הגוגל.

אפשר להסתפק בסיכום קצר של היסטוריית העבודה שלכם. בגלל שקיימים כל כך הרבה מועמדים שמתחרים על כל משרה, אנשי משאבי אנוש או מנהלי גיוס, נוטים לרפרף במהירות על קורות החיים. הזמן הממוצע שבו העיניים שלהם ישתהו על קורות החיים שלכם הוא 30 שניות בלבד.

 

Free!
עיצוב קורות חיים חינם
ILS 0.00 Details

עיצוב קורות חיים חינם

פורמט קורות חיים חינם להורדה

Free!
קורות חיים מעוצבים חינם
ILS 0.00 Details

קורות חיים מעוצבים חינם

פורמט קורות חיים לדוגמא להורדה חינם

קורות חיים אבטחה
ILS 19.99 Details

קורות חיים אבטחה

פורמט קורות חיים מרשימים

הוכחה חברתית היא חובה. המשמעות של הוכחה חברתית היא: המלצות שונות שמופיעות ברשתות החברתיות ומלמדות על היכולות שלכם. הוכחה חברתית מגבירה באופן משמעותי את הסיכוי שלכם כמועמדים.

הטעות המרה ביותר שיכולה לעשות חברת השמה היא להמליץ על אדם שאינו מתאים למשרה הנדרשת. יש כאלה שאומרים שאם עובד חדש עוזב את מקום העבודה בתוך שלושה חודשים, העלות לארגון היא פי אחד וחצי מהשכר שלו. וכשהמצב הכלכלי לחוץ, אפשר להבין מדוע מנהלי גיוס לא אוהבים לקחת סיכונים.

כבר לא קוראים את קורות החיים והמכתב המלווה מתוך נייר. רוב הארגונים לא מסכימים יותר לקבל קורות חיים על גבי נייר. כמו כן, כשמתקבלים קורות חיים בדואר האלקטרוני, הם לא מודפסים. לכן, הקפידו על כך שקורות החיים שלכם והמכתב המלווה יהיו נוחים מאד לקריאה מתוך מסך המחשב.

המשמעות היא שאתם צריכים לעצב את קורות החיים ומסמכים אחרים שקשורים לחיפוש העבודה באופן שהופך את הקריאה מהמסך לקלה ונוחה.

קודם כל מערכות יחסים, ורק אחר כך קורות חיים. קורות חיים כבר כמעט ולא משמשים כמסמכי היכרות בימים אלה. למעשה, קרוב לוודאי שתשמעו את המשפט “שלח לי קורות חיים שלך” רק לאחר שכבר ערכתם היכרות כלשהי עם המעסיק הפוטנציאלי. ואם ההיכרות נעשית באופן אלקטרוני, אזי הפרופיל המקוון שלכם מציע מידע רב הרבה יותר מאשר קורות החיים שלכם. אם כך, מומלץ להסיט את הקדימויות שלכם מ”אני חייב לסיים את קורות החיים שלי!” ל”היכן אני יכול לפגוש היום יותר אנשים?”

למעסיקים איכפת רק ממה שהם רוצים. עד לאחרונה קורות חיים התמקדו בצרכים של מחפשי העבודה. אבל, מצב זה כבר לא נכון. בזמנים אלה, מכתב הבקשה או קורות החיים צריכים להציג ערך כלשהו שהמועמד יכול לתרום לארגון. לכן, חשוב שתציגו כיצד אתם יכולים לעזור לחברה ומתי היא צפויה ליהנות מהיתרונות שתביאו לארגון.

לכל אחד יש “מותג אישי”. כן, לכולם. אמנם, לפני כעשר שנים רוב האנשים לא ידעו “מותג אישי” מהו. אבל בעצם המותג האישי הוא מה שמבדיל אתכם ממועמדים אחרים. בימים אלה, גם אם אתם חושבים שאין לכם מותג אישי, המוניטין שלכם באינטרנט חושף אותו.

כיוון שמגייסי כוח אדם מחפשים דגלים אדומים – חוסר עקביות בתמונה שאתם מציגים תמנע מהם לבחור בכם כמועמדים ראויים. לכן, חשוב מאוד שתהיה לכם שליטה על הפרופיל שלכם כפי שהוא משתקף באינטרנט.

×