איך עורכי דין מחפשים עבודה

מקצוע עריכת הדין נחשב, מאז ומתמיד, למבוקש. אלא שדומה כי בשנים האחרונות הביקוש אליו רק גבר: בעשור האחרון, מספר עורכי הדין בישראל יותר מהוכפל, וכיום השוק מוצף ברבבות משפטנים. הדבר מביא לקושי מהותי עבור לא מעט עורכי דין במציאת עבודה, אך פותח את הדלת לדרכים שונות באמצעותן ניתן למצוא עבודה מכניסה בתחום.

תבנית קורות חיים להורדה DOC+
ILS 19.99 Details

תבנית קורות חיים להורדה DOC+

פורמט קורת חיים אקדמיים

תבנית קורות חיים לדוגמא +
ILS 19.99 Details

תבנית קורות חיים לדוגמא +

קורות חיים לדוגמא להורדה

תבנית קורות חיים מעוצבת
ILS 9.99 Details

תבנית קורות חיים מעוצבת

קורות חיים לדוגמא מנהל עבודה בניין

על הקשיים של עורך הדין

אין זה סוד שמציאת עבודה עבור עורכי דין  אינה משימה פשוטה כלל וכלל. הסיבה העיקרית לכך היא התחרות העצומה על כל משרה פנויה בשוק, אשר אלפי עורכי דין, מוכשרים לתפקיד במידה זו או אחרת, יחפצו בה. כתוצאה, לא מעט עורכי דין הופכים למתוסכלים כאשר קורות החיים שהם שולחים, פעם אחר פעם, לא זוכים למענה, לעיתים אפילו מבלי שהמעסיקים הפוטנציאליים יקראו את המסמך.

גורם נוסף המוסיף למורכבות הוא שמשרדים רבים בתחום המשפטים מחפשים עורכי דין בעלי ניסיון תעסוקתי של ממש, אפילו למשרות התחלתיות. עורכי דין צעירים, שרק סיימו את לימודיהם, נמצאים פעמים רבות מאחור, במעגל קסמים שאינו נעים כלל: מצד אחד, אין להם את הניסיון הנדרש לאיוש המשרות. מצד שני, מציאת חברה שתעניק להם את הניסיון הזה, ולו בתפקיד ראשוני בתחום, עלולה להפוך למורכבת במיוחד.

אז מה ניתן לעשות?

יחד עם הקשיים שהועלו מעלה, חשוב לציין שאין הדבר אומר שעורכי הדין צריכים לוותר על החלום שלהם. באמצעות מספר דגשים חשובים, ניתן להגביר את הסיכוי למצוא עבודה, אפילו רווחית, בשיעור ניכר. הצעד הראשון הוא השקעה במסמך קורות חיים מדויק, תמציתי, וכזה שמדגיש את היתרונות של עורך הדין על פני אחרים שיגישו מועמדות לאותה משרה. כאן, ייכנס לתמונה ההישגים בלימודים, ההתמחות הספציפית, שנות הניסיון (אם קיים) וכן הלאה.

אמצעי אחר שמסייע לעורכי דין למצוא עבודה הוא אתרי האינטרנט השונים, בהם ניתן להגיש קורות חיים, למגוון רחב של משרות, בלחיצת כפתור. חלק מהאתרים האלה מוקדשים במידה ניכרת לתחום המשפט, כך שמובטח מגוון רחב של הצעות עבודה. גם במקרים אלה, מומלץ שלא להסתמך אך ורק על פשטות הטכנולוגיה, ולהוסיף להליך הטכני של שליחת מסמך קורות החיים גם הקדמה קצרה, שתפרט את יתרונות המועמד, ואת מידת התאמתו למשרה, בעיניו.

לא מעט עורכי דין מסתמכים על חברות השמה להשמת עורכי דין. אלה נמצאות בקשר ישיר עם משרדים או גורמים אחרים בישראל הזקוקים לכוח אדם משפטי, ובמידת הצורך מתאימות להם מועמדים מתאימים מבין אלה שנמצאים במאגר שלהן. עקב כך שלא מעט משרות מוצעות באתרים אלה באופן בלעדי, למאגר מצומצם ואיכותי, שימוש בחברות אלה מתגלה פעמים רבות כיעיל.

×