כך תמשיך להתפרנס תוך כדי וגם אחרי שתמצא עבודה

רבים מאתנו מוצאים את עצמם בתקופות שהן בין עבודות“, לעתים בשל פיטורים ולעתים בשל הרצון שלנו לשינוי בחיים המקצועיים. מציאת עבודה שמתאימה לך היא תהליך שיכול לקחת כמה חודשים במהלכם אתה ממשיך לצרוך ולכן מחויב להתפרנס איכשהו. איך בדיוק אתה אמור לצלוח את התקופה הזו?

אתה מחפש במודעות דרושים, שולח קורות חיים, לפעמים חוזרים אליך ולפעמים לא, הולך לראיונות עבודה ועוד. אתה לא רוצה להתפשר על עבודה שרק תיתן לך פרנסה ללא סיפוק ומימוש עצמי, וזה מאריך עוד יותר את משך התהליך. זאת יכולה להיות תקופה מאתגרת, הן מבחינה רגשית והן מבחינה פיננסית  אתה לא עוסק בפעילות שמעניקה לך סיבה לקום בבוקר וגם אין לך הכנסה.

אחת הדרכים להרוויח כסף במקביל לחיפוש עבודה קבועה היא באמצעות מכירות באייבי. העיסוק הצדדי הזה יוכל להוות ענף להכנסה נוספת לצד המשרה שתקבל ואפילו להוביל ביום מן הימים לאפשרות לעסק עצמאי. אם תחום המכירות באינטרנט מעניין אותך, או אם אתה משווע לעיסוק שיש הכנסה בצידו – בהחלט שווה לך לנסות.

תבנית קורות חיים מעוצבת
ILS 9.99 Details

תבנית קורות חיים מעוצבת

קורות חיים לדוגמא – מהנדס
ILS 29.99 Details

קורות חיים לדוגמא – מהנדס

פורמט קורות חיים לדוגמא אדריכלות

קורות חיים להייטק
ILS 19.99 Details

קורות חיים להייטק

כתיבת קורות חיים

מדוע אייבי?

אייבי היא זירת מכירות בינלאומית באינטרנט. האתר מאפשר לך להציע מוצרים למכירה במגוון ענק של תחומים ללקוחות פוטנציאליים מכל העולם. לאייבי יש מעל 400 מיליון משתמשים מרחבי העולם, כך שהחשיפה היא רחבה. יתרון נוסף הוא שניתן להיכנס לזה כעסק שמנוהל מהבית, ללא צורך בהשקעה כספית התחלתית להבדיל מפתיחת חנות רגילה, אין לך הוצאות כמו שכר דירה וחשבונות, ואם תתחיל ממכירת מוצרים יד שנייה שנמצאים בסביבתך הקרובה, גם אין לך הוצאות על קניית סחורה.

במקביל לחיפוש עבודה, שממילא מחייב אותך לשבת שעות על המחשב, תוכל להשקיע כמה שעות ביום במכירות באייבי, בשעות שנוחות לך. כמו בכל עבודה מהבית, אתה מחליט מתי וכמה אתה עובד, כלומר אתה “הבוס” של עצמך.הרווחים יכולים לגדול בצורה הדרגתית, ככל שאתה יוצר לעצמך מוניטין כמוכר באייבי וצובר פידבקים חיוביים מלקוחות מרוצים. גם לאחר שמצאת את עבודת חלומותיך, תוכל להמשיך למכור באייבי, כהכנסה נוספת. יתכן והכנסה זו תוכל לאפשר לך לעבוד במשרה חלקית במקום במשרה מלאה, ותשנה את אופי החיפוש שאתה מקיים ברשת אחר עבודה. בנוסף, יהיה לך יותר זמן להשקיע במשפחה או בתחומי עניין אחרים.

 

איך זה עובד?

אחרי שברור לך התועלות שתפיק מאיביי הגיע העת לרדת מהרעיון לביצוע. על מנת להתחיל למכור באייבי אתה נדרש לעשות כמה צעדים:

−        להיות בעל כתובת אימייל.

−        לפתוח חשבון בפייפאל  – באמצעות פייפאל אתה תקבל מהקונים את התשלום על המוצרים שמכרת. הכסף יצטבר בחשבון הפייפאל ומשם תוכל להעביר אותו לחשבון הבנק שלך. לשם פתיחת החשבון יש צורך בכרטיס אשראי בינלאומי.

−        לפתוח חשבון משתמש באיביי. ההרשמה היא ללא תשלום. מומלץ לקרוא בעיון את תקנון האתר, אי עמידה בחוקי האתר (כגון מכירת מוצרים שאסורים למכירה באייבי) יכולה לגרום לסגירת החשבון שלך.

−        לערוך סקר שוק. המטרה היא לקבל כיוון לגבי אלו מוצרים כדאי להציע למכירה באייבי. לשם כך, כדאי לגלוש באתר ולבדוק אלו מוצרים מבוקשים לאחרונה.

−        להחליט מה למכור. מומלץ לחשוב בצורה יצירתית, מה תוכל להציע שהוא בעל ערך בעיני אחרים. כדאי להתחיל ממוצרים שיש לך בבית, או מוצרים יד שנייה שאתה יכול להשיג עם מינימום השקעה. בהמשך, אחרי שזיהית נישה רווחית וצברת מוניטין כמוכר, תוכל להתחיל גם לעבוד עם ספקים. מה זה אומר לחשוב יצירתית? למשל, יעל גלזר מכרה באייבי אבנים מהגינה שלה בתור “אבנים מארץ הקודש”.

−        לבנות דף מוצר באתר אייבי. על מנת להעלות מוצר למכירה עליך למלא דף שמכיל את פרטי המוצר, תמונה או סרטון ווידאו ולמה אתה מתחייב כלפי הקונים (למשל, תוך כמה זמן המוצר יגיע אליהם בדואר רשום). תוכל לבחור באיזה סוג מכירה אתה מציע את המוצר מכירה במחיר קבוע, מכירה פומבית, מחיר שמור ועוד. אייבי מאפשרת להעלות לאתר 50 מוצרים בחינם, ועבור העלאת מוצרים נוספים ישנה עמלה.

 

ללמוד ולהמשיך ללמוד עוד ועוד

אם כל העניין הזה מרתק אותך כדאי יהיה להעמיק את הידע שלך באמצעות המדריך השלם לאייבי,  צפייה בקורסים מקוונים (חלקם ניתנים חינם) וקריאה של ספרים (אלקטרוניים כמובן) בתחום. פגישה והחלפת אינפורמציה וחוויות עם סוחרים וותיקים עשויה אף היא לקדם אתכם בבטחה אל מטרותיכם. בהצלחה. 

×