טיפים בנושא חיפוש / מציאת עבודה בתחום קידום אתרים

מתחילים בלימודים

כמו כל תחום אינטרנטי בו ניתן להתמקצע ולהתפרנס בעבודה מול מחשב דרך האינטרנט גם בתחום הזה חובה לרכוש את הכלים, הידע ומעט ניסיון מוכח בשטח לפני שמתחילים באמת להתפרנס בתור מקדם אתרים פרילאנסר או שכיר. בשביל ללמוד את המקצוע ניתן לפנות לאחד מהמכללות שמציעות קורסים של קידום אתרים, או שאפשר ללמוד אצל מורה פרטי (מקדם אתרים עם לפחות שנתיים ניסיון בשטח) או שאפשר גם ללמוד לבד מהבית ולבצע ניסיונות קידום בשטח וללמוד מניסוי וטעייה עד שמצליחים להכיר את התחום על כל צדדיו.

ממשיכים בעבודה בשטח

אחרי שלמדתם את התחום ורכשתם את הידע, נותר לרכוש קצת ניסיון, תבנו אתר אינטרנט (מומלץ על וורדפרס בשביל המתחילים) ותתחילו לקדם אותו על כל מיני ביטויים אטרקטיביים. לאחר שהאתר מגיע לתוצאות טובות בדירוגים האורגניים של גוגל, תוכלו לייצר קורות חיים / תיק עבודות אישי שבו הוכחה שאתם אכן יודעים לקדם אתרי אינטרנט בצורה מוצלחת.

קורות חיים מודרניים
ILS 9.99 Details

קורות חיים מודרניים

דוגמא להורדה קורות חיים מודרניים

פורמט קורות חיים מעוצבים pro
ILS 29.99 Details

פורמט קורות חיים מעוצבים pro

פורמט קורות חיים המתאימים למגוון רחב של מקצועות

קורות חיים של מתכנת/ת
ILS 19.99 Details

קורות חיים של מתכנת/ת

דוגמת קורות חיים מעוצבים

מוצאים משרה או לקוחות

שולחים את קורות החיים ואת תיק העבודות לחברות קידום אתרים, או לעסקים שמתעניינים בקידום אתרים (מצרפים גם הצעת מחיר או חוזה לקוח עבור עסקים פוטנציאלים) ומתחילים במשא ומתן על משכורת חודשית בתור מקדם אתרים. מלקוחות ובעלי אתרי אינטרנט שרוצים את השירותים שלכם בתור פרילאנס ניתן לגבות תשלום חודשי החל מ1,000 ש”ח בחודש ומלקוחות גדולים יותר ניתן גם לגבות הרבה יותר.

הלאה וקדימה להעלאה במשכורת

לפני שאתם נכנסים למשרה החדשה שלכם כשכירים בחברת קידום אתרים, תעמדו על כך שיהיה רשום בחוזה העבודה שלכם שלאחר 6 חודשים תקבלו העלאה במשכורת. ככה תוכלו לצבור לא רק ניסיון בשטח, אלא גם להתחיל להרוויח יותר כסף בתור שכירים כבר אחרי חצי שנה.

כמקדמי אתרים מומחים שעובדים בחברה בתור שכירים עליכם לדרוש העלאה במשכורת אחת לחצי שנה – בהתאם לצבירת כמות הידע והניסיון ומימוש הפוטנציאל שלכם, כמובן שאם תצליחו יותר בתחום תוכלו גם להגיד למעסיקים שלכם שאכן “מגיע לכם” לקבל העלאה פעמיים בשנה.

תמחור נכון של שירותים

למי שרוצה לדחוף את עצמו קדימה בתחום בתור פרילאנסר, חשוב מאד לדעת לתמחר נכון את השירותים שאתם מציעים לעסקים ובעלי אתרים. תזכרו תמיד שבתחום הזה יש לא מעט תחרות ותמיד תיצמדו למנצחים, ככל שתכירו יותר פרילאנסרים נוספים אשר מצליחים להתפרנס בצורה טובה בתחום, ככה גם תלמדו את השיטות שיביאו אותכם להצלחות נוספות.

תיצרו קשרים עם אנשים אחרים (רק עם המצליחים!) בתחום ותלמדו מהם כיצד הם מתמחרים את השירותים שלהם בצורה חכמה. תמחור נכון של שירותים בהתבסס על ניסיונם של אחרים שיש להם יותר ידע וניסיון ושגם מתליחים להתפרנס מקידום אתרים זו הדרך להצלחה.

עצה שלי (של כותב המאמר) תזכרו תמיד 2 כללי ברזל. הראשון ביניהם הוא לא לעבוד בחינם בחיים! יהיו הרבה אנשים שינסו למכור לכם רעיונות וינסו לשכנע אותכם לעבוד בקידום אתרים עם הבטחה להכנסה עתידית, ברוב המקרים לא יוצא מזה כלום. הכלל השני הוא תמיד תדעו למכור את עצמכם בצורה הנכונה מבלי להבטיח יותר מידי הבטחות. תשתמשו בשפה מקצועית (שימוש במילים כגון “קהל יעד, מיתוג, פילוח ועוד) כאשר אתם מדברים על הלקוחות שלכם ותדאגו ליצור בידול וייחוד, כלומר שהלקוח יבין שאתם יחידי סגולה מבין שאר מקדמי האתרים.

טיפ חשוב נוסף

לפני שאתם מחליטים להתחיל לפתח קריירה בתחום קידום אתרים תצטרכו למקד את עצמכם, האם אתם רוצים לעבוד בקידום אתרים אורגני בלבד? או שתרצו להתפרס על כמה תחומים כגון קידום ממומן, פרסום ברשתות חברתיות, בניית אתרים ועוד..? בכל אחד מהתחומים הללו טמון פוטנציאל גדול מאד למקדמים צעירים ויזמים שרוצים להתפרנס מהמקצוע.

×