תחום ניהול פרויקטים – מה זה בעצם?

ניהול פרויקטים הוא תפקיד מאתגר ומתגמל. איוש התפקיד נדרש לארגונים ועסקים רבים, אם כמשרה במיקור חוץ על מנת להצליח בפרויקט נתון וקונקרטי, או במסגרת קבועה בחברה בה יש צורך בביצוע פרויקטים רבים ומשתנים המקיפים צדדים שונים בפעילות העסקית, הלוגיסטית והפנים ארגונית. דרישות התפקיד תובעניות ומחייבות יכולות התמודדות ומתן פתרונות מול אתגרים מורכבים, מתוכננים או לפי צו השעה, יכולות עמידה בלחצים יחד עם יכולות קומינקטיביות גבוהות הדרושות לניהול צות הפרויקט, ויכולת למידה מהירה של נושאים חדשים. התפקיד ממקם אתכם בעמדת מפתח ניהולית כאשר בהצלחת הפרויקט תזכו לסיפוק אישי גבוה ולקרדיט מקצועי מניב. מה הוא תחום ניהול הפרויקטים? נתאר לכם זאת בהרחבה בסעיפים הבאים.

כתיבת קורות חיים בקלות
ILS 19.99 Details

כתיבת קורות חיים בקלות

פורמט קורות חיים לדוגמא ניהול קשרי לקוחות

כתיבת קורות חיים כלכלן
ILS 19.99 Details

כתיבת קורות חיים כלכלן

קורות חיים לדוגמא מכירות

קורות חיים של צלמ/ת
ILS 19.99 Details

קורות חיים של צלמ/ת

פורמט קורות חיים טכנאי

לנהל פרויקט – זה מתאים לך?

לביצוע פרויקט החברה או הארגון צריכים לחרוג מאופני הפעולה הרגילים ומתרבות הניהול השוטף. יש להקצות משאבים פיננסים, משאבי עובדים, ואנרגיה ארגונית להגשמת הפרויקט ולשם כך צריך לחשוב מחוץ לקופסה. מנהל פרויקט הוא מי שניחן ביכולות ניהול תחרותיות ואינטגרטיביות ומסוגל להערכה מהירה של רמת המקרו האירוגנית, והסקטוריאלית, לצד כישרון לרדת לפרטים הקטנים והבנת השפעות הגומלין השונות בין צדדים שונים בפרויקט, לכן מנהל פרויקט זוכה בתואר הנחשק של מנהל למשימות מיוחדות. תחומי האחריות שלו בגזרת הפרויקט הם רחבים כאשר הוא מי שנושא באחריות להצלחת או כישלון הפרויקט.

כישורי מנהל הפרויקט לפי משימותיו

–          יכולת בניית תכנית למימוש הפרויקט – בשלב מקדמי זה נדרש מנהל הפרויקט להעריך את המשאבים השונים הדרושים למימוש הפרויקט (כגון משאבים כלכליים ולוגיסטיים), להרכיב צוות מנצח, ליצור תכנית קוהרנטית המקיפה את כול שלבי הפרויקט וליצור לוח זמנים למימוש כול שלב. אופן צמידות התכנית לתנאים שהוכתבו תקבע את עתידו של הפרויקט כולו.

–          יכולת תקשורתית גדולה –  אמפטיה לצד אסרטיביות היא כלי ניהול אלמנטרי למנהל פרויקט. עליו להוביל ולחתור להישגים ולשם כך עליו לקבל את הסכמת שאר מנהלי הארגון והעסק למאמץ הארגוני הכולל שכרוך בהפניית משאבים לביצוע הפרויקט. כמו כן עליו לעורר השראה ונחישות בצוות הפרויקט, לפתור בעיות שצצות ברובד האישי, לנהל קונפליקטים ברגישות ובתבונה, ולשמור על תרבות ניהולית נקיה ממשקעים ומרוכזת מטרה.

–          נגישות וזמינות – אלו הם תנאי בסיסי בדרך לתוצאה הרצויה של הפרויקט. המנהל צריך להיות זמין לפתור כל בעיה בפרויקט, וללוות אותו בכל שלב. הזמינות  הגבוהה דרושה לניהול סיכונים מיטבי, ולכן כדאי לדעת מראש שהתפקיד מצריך התמסרות גדולה ומחויבות לכול אורכו.

–          יכולת ריכוז ודביקות בסדרי עדיפויות –  גם בתכנית המתוכננת לכול פרטיה צפוי הבלתי צפוי להופיע ולאיים על ההתקדמות המתוכננת, מנהל הפרויקטים צריך להיות בעל יכולת אלתור ויצירתיות גבוהה ומסוגל להגיב בזריזות לכול בלתי צפוי כזה, על מנת שלא לפגוע בלוחות הזמנים ולתת מענה הולם לכול בעיה עוד בשלב הראשוני שלה ולפני הקצנתה.
לכן עליו להכיר כלים ניהוליים בשטחים מגוונים, להתנסות בטקטיקות ניהול זמן ומטרות שונות, ולשמור על קור רוח מול מכשולים רבים ברמות שונות של הפרויקט.

–          יכולת טכנית גבוהה ולימוד עצמי – פרויקט הוא הרבה פעמים יבשת בלתי ידועה, ופרויקט שהסתיים כהלכה לא תמיד נגמר במסקנה שיש להטמיעו בארגון ובעסק, לעיתים מטרתו היא רק בדיקת התכנות ולאו-דווקא הפיכתו לחלק אורגני מליבת הפעילות של הארגון. לכן על מנת להטיב לסייר ולמפות יבשת בלתי ידועה זו, חייב מנהל הפרויקט ביכולת גבוהה של למידה עצמית, כיסוי נושאים טכניים שונים, רכישת כלי בקרת איכות בתחום הפרויקט, והפרדת המוץ מהתבן בכול נושא לפי התאמתו לדרישות הפרויקט.

תחום ניהול פרויקטים משתרע על פני תחומים שונים כמו הייטק (פיתוח תוכנה), מיכון מפעלים, נדל”ן ועוד. בכל תחום ותחום נדרשת התמקצעות ספציפית, ידע ונסיון. תפקיד ה – PMO הוא תפקיד מאתגר ומחייב. אם רציתם משרה המשלבת ידע והתמקצעות רבה והמשלבת יכולות ניהול רבות ומגוונות – התפקיד הזה הוא בשבילכם. מכללות הייטק שונות ברחבי הארץ מכשירות את המועמדים לקראת מבחן ההסמכה ומייצרות מועמדים חדשים למשרות מרתקות בארגונים וחברות במשק הישראלי.

×