קורת חיים – ראיון עבודה באנגלית

דך הבית » חינם – קורות חיים תבנית חינם! » קורת חיים – ראיון עבודה באנגלית

ראיון עבודה באנגלית

 

בשנים האחרונות שוק העבודה בישראל הופך משוק מקומי לגלובאלי. הרבה חברות ישראליות פונות לשוק הבינלאומי ויוצרות קשרים עסקיים עם לקוחות או ספקים מעבר לים. התפתחותו של ענף ההייטק האיצה את התהליך, ובעקבותיו גם חברות בינלאומיות החלו לפתוח משרדים ומפעלים בישראל.

השינויים האלה מחלחלים גם לתחום העבודה גיוס העובדים. עובדים רבים, במיוחד בתעשיית ההייטק, נדרשים לרמה גבוהה באנגלית שתאפשר להם לנהל תכתובות מייל באנגלית, לכתוב דוחות ולקיים פגישות עסקיות באנגלית. משום כך, משרות רבות בתחומי ההייטק מצריכות לקיים ראיון עבודה באנגלית, בין אם מדובר בראיון עם מנהל בחו”ל או ראיון בארץ שבוחן את יכולת ההתבטאות של המועמד בשפה האנגלית. עבור מי שאנגלית אינה שפת האם שלו, ראיון עבודה באנגלית יכול להיות מאוד מאתגר ואפילו מלחיץ.

תבנית קורות חיים להורדה DOC+
ILS 19.99 Details

תבנית קורות חיים להורדה DOC+

פורמט קורת חיים אקדמיים

קורות חיים לשיווק ומכירות
ILS 19.99 Details

קורות חיים לשיווק ומכירות

כתיבת קורות חיים מקצועית הייטק

קורות חיים של צלמ/ת
ILS 19.99 Details

קורות חיים של צלמ/ת

פורמט קורות חיים טכנאי

כמו בכל דבר בחיים, הדרך הכי טובה להימנע מהלחץ והחרדה, היא לבוא מוכנים. לכל ראיון עבודה מומלץ להתכונן: לחפש מידע על החברה, תחומי העיסוק שלה והשווקים בהם היא פעילה, לברר מה התפקיד אליו מתראיינים ומה המראיין מחפש אצל מועמד לתפקיד הזה, ולמעשה לאסוף כל מידע אפשרי שיכול לסייע בראיון. כמובן שלפני כל ראיון כדאי להתאמן על הצגה עצמית קצרה ואפקטיבית ולחשוב על תשובות לשאלות שחוזרות בראיונות רבים, כמו “מה התכונה הכי חלשה שלך?”. בראיון עבודה באנגלית, יש חשיבות מיוחדת להכנה הזאת, כי לכל הקשיים הקיימים מתווסף גם קושי השפה.

איך מתכוננים לראיון עבודה באנגלית

קודם כל, אין לזלזל בחשיבות של הכנה לראיון. הרבה אנשים, במיוחד ישראלים, דוגלים בגישה של “יהיה בסדר” או “אני פשוט אהיה עצמי”. כשבאים לראיון עבודה גישה כזאת עלולה להכשיל אתכם. במיוחד אם אתם מתראיינים אצל גורם שאינו ישראלי, סביר להניח שהוא יצפה מכם להגיע מוכנים ו”להכין את שיעורי הבית שלכם”. כאשר לא באים מוכנים זה יכול להצטייר בעיני המראיין האמריקאי כחוסר רצינות. אז כמו שאומרת הסיסמה של הצופים האמריקאים “Always be prepared”.

הכינו מראש הצגה עצמית באנגלית. כתבו אותה, וודאו שהיא מדויקת וללא שגיאות והתאמנו עליה מול המראה או מול חברים. הצגה עצמית טובה אמורה להכיל מעט פרטים אישיים ורקע כללי, מידע רלוונטי על ההיסטוריה התעסוקתית שלכם, ולסיום כמה משפטים שמסבירים מדוע אתם מעוניינים בתפקיד ומדוע אתם סבורים שאתם מתאימים לו. אורך ההצגה העצמית צריך להיות עד שתי דקות – אז וודאו שאינכם חורגים מהזמן הזה.

למדו את אוצר המילים של התחום שבו אתם מראיינים. כתבו לכם רשימה של משפטים שהייתם רוצים לומר בעברית ותרגמו אותם לאנגלית, בדקו איך אומרים מונחים מקצועיים באנגלית, היכנסו לאתר החברה שבה אתם מתראיינים באנגלית והכירו את המינוחים שבהם היא משתמשת.

עשו חזרה. על אף שזה יכול להיראות מוגזם, מומלץ מאוד לעשות סימולציה של ראיון מלא באנגלית, במיוחד אם זאת הפעם הראשונה שאתם מתראיינים באנגלית. מצאו מישהו שיוכל לשתף אתכם פעולה, לראיין אתכם ולתת לכם פידבק על הראיון. חזרה יכולה לעשות הבדל עצום, ולהבטיח שתגיעו לראיון עם הרבה יותר ביטחון בעצמכם וביכולת ההתבטאות שלכם באנגלית.

שאלות נפוצות בראיון באנגלית

הנה כמה שאלות שאיתן אתם יכולים להתחיל להתכונן. ריכזנו כאן בכוונה כמה מהשאלות הקשות יותר, כי כאמור עדיף תמיד להיות מוכנים. כמובן שכל השאלות המוכרות לכם מראיונות עבודה באנגלית עשויות להיות תקפות גם בראיון באנגלית.

How would you describe yourself?

What did you like or dislike about your previous job?

What was the biggest accomplishment in your previous position?

What was the biggest failure?

What is your greatest strength?

What is your greatest weakness?

What interests you about this job?

What do you know about this company?

What are your goals for the next five years?

What are your salary requirements

לסיכום, כדי לעבור ראיון עבודה באנגלית בהצלחה יש להתכונן אליו ברצינות. לימוד אנגלית ממוקד לקראת הבחינה – לימוד אוצר מילים בתחום, כתיבת פסקה של הצגה עצמית ותרגול של שאלות ותשובות בראיון עבודה – הוא שיעשה את ההבדל בין סתם ראיון לראיון מנצח.

המאמר מוגש מטעם וול סטריט – בית הספר לאנגלית המוביל בעולם. בית הספר מציע תוכניות לימוד אנגלית עבור המגזר העסקי וקורסי אנגלית עסקית לעובדים המעוניינים לפעול בשוק העולמי.

×