קורת חיים – עבודה כמורה פרטי

עבודה כמורה פרטישיעור פרטי הוא שיטת הוראה שבה מלמד מורה תלמיד יחיד או קבוצה קטנה של תלמידים ובכך יש ביכולתו להעניק את מלוא תשומת הלב לכל תלמיד ולצרכיו.
שיעורים פרטיים הינם מצרך מאוד פופולארי בקרב תלמידים מכל הכיתות ומכל הרמות, אם כי לרוב מבקשים תלמידים שיעורים אלה מ-2 סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא קשיים בלימוד המקצוע והסיבה השנייה היא רצונם ללמוד מקצועות שאינם נלמדים במסגרת מערכת החינוך. כמו-כן ישנם מקצועות אותם נהוג ללמוד בעזרת מורים פרטיים כמו שיעורי נגינה. רובם המוחלט של מורים הפרטיים עובדים במקצוע כמקור הכנסה נוסף ולא כמקצוע בלעדי.

קורות חיים מעוצבים +
ILS 19.99 Details

קורות חיים מעוצבים +

פורמט קורות חיים לדוגמא אדמיניסטרציה

דוגמת קורות חיים משודרגים
ILS 19.99 Details

דוגמת קורות חיים משודרגים

קורות חיים לדוגמא מכירות

קורות חיים של בודק/ת תוכנה
ILS 19.99 Details

קורות חיים של בודק/ת תוכנה

הורידו דוגמאות לניסוח נכון של קו"ח

מורה פרטי הוא מורה לכל דבר ולכן על המורה להיות מוסמך להדרכה או להוראה וכמובן להיות בעל תעודה וניסיון בתחום הוא מלמד. עם זאת, ישנם הבדלים רבים בין מורה בבית ספר לבין מורים פרטיים. ההבדל הראשון ואולי המשמעותי ביותר הוא תנאי העבודה. מורים פרטיים לרוב מלמדים עד 3 תלמידים בקבוצה, מה שהופך את השיעור להרבה יותר קל מבחינתם והרבה יותר מועיל עבור התלמידים. מעבר לכך, השיעורים ניתנים לרוב בביתו של המורה בשעה הנוחה לו וכמובן הכסף הרבה יותר טוב.

בסביבת הלימוד של מורה פרטי ישנו יתרון עבור המורה והתלמיד כאחד. האווירה הרבה יותר אינטימית, הרבה פחות פורמאלית ואין הפרעות מסביב כמו בעיות משמעת שעלולות לקרות בכיתה רגילה. עפ”י החוק בישראל קיים איסור על מורה ללמד באופן פרטי תלמיד מבית ספרו.
היום מורה פרטי הוא מקצוע נדרש – במיוחד בקרב סטודנטים הנאלצים לשלב בין לימודיהם לבין עבודה למימונם וכמובן לכלכלה סבירה (החזקת רכב, דירה וכו’).

הסיבה לפופולאריות של מקצוע זה היא כאמור שעות העבודה הגמישות והמיקום הנוח. מורים פרטיים מעדיפים לרוב להעביר את השיעורים בביתם או במכללה או אוניברסיטה בה הם לומדים בשעות החופשיות שלהם.
שיעורים אלה לרוב נמשכים 45 דקות ועולים בסביבות 100 ₪, רווח מכובד עבור כל סטודנט. כמובן שלצורך עבודה זו על המורה להיות מקצועי ביותר בתחום אותו הוא מלמד. עליו לדעת את המקצוע על בוריו וגם לדעת להדריך. רוב הסטודנטים העובדים בתור מורים פרטיים, לרוב מתחילים בשכר נמוך ועולים במחיר עם הזמן תוך כדי צבירת ניסיון גם במקצוע וגם בתחום ההדרכה.

כל עבודה הנעשית מן הבית עדיפה על אותה עבודה הנעשית במשרד. היכולת לקחת הפסקות, לשבת בחדר נוח ומוכר ולעבוד ללא פיקוח צמוד, הופכת את העבודה לכיפית ונעימה יותר. אם כי יש לשים לב שיעילות העבודה אינה נפגעת מכך. שיעורים פרטיים אינם שונים מעבודות אלה וגם אלה נעשים בצורה הנוחה ביותר מן הבית.
שיעור פרטי מהווה פתרון טוב למורים ולתלמידים. לתלמידים הוא מהווה שיעור הרבה יותר פורה ומועיל. התלמיד לומד ללא הפרעות ויכול לחוש בנוח לשאול כל שאלה ללא מבוכה. למורה מהווה השיעור הפרטי מקור הכנסה מצוין ונוח. יש ביכולתו של המורה להעביר את השיעורים בביתו מה שהופך את השיעור להרבה יותר נוח עבורו ומונע ממנו את הצורך לצאת מביתו ולבזבז זמן מיותר.

×