קורת חיים – קייטרינג , טבח ושף

קייטרינג , טבח ושף

איפה ללמוד?

כיום לכל שף שמכבד את עצמו יש מוסד לימודי לבישול או שהוא מנהל מוסד לימודי לבישול או לפחות מייחצן מוסד ומבשל במוסד. שני המוסדות הותיקים והמוכרים ביותר בתחום הינם בישולים בתל אביב ומכללת הדסה בירושלים. שניהם מוסדות לימוד בעלי שם אשר רבים וטובים מהשפים הישראלים למדו בהם ומלמדים בהם כיום. בנוסף לשני המוסדות הללו, טעמים ותדמור הינם מכללות מוכרות לא פחות בתחום הבישול בארץ כאשר לתדמור כמו גם לבישולים תוכניות לימוד אשר דומות מאוד לתוכניות לימוד בחו”ל והן מכללות שעובדות באדיקות עם שפים ומסעדות במדינות זרות שונות.
ניתן למצוא מכללות וקורסים במוסדות קטנים יותר ומוכרים פחות, אשר יכולים לספק רמה מאוד גבוהה של לימודים קרובים לבית ולעיתים במחיר נגיש יותר.

קורות חיים לדוגמא – רופא
ILS 29.99 Details

קורות חיים לדוגמא – רופא

פורמט קורות חיים לדוגמא לעולם המנהלים

קורות חיים של בודק/ת תוכנה
ILS 19.99 Details

קורות חיים של בודק/ת תוכנה

קןרןת חיים לדוגמא הייטק

כתיבת קורות חיים
ILS 19.99 Details

כתיבת קורות חיים

קורות חיים לדוגמא ניהול

הכלים שצריך ללמוד בשביל מקצוע זה הינם:

למעוניינים בבישול על כל גווניו וסוגיו, יש ללמוד להיות לא רק טובים אלא גם מאוד מגוונים. גם אם אינכם מעוניינים בבישול מגוון, כדאי מאוד לשלוט במספר תחומים ולהתמחות בתחום אחד. אוהבי הפסטה יכולים להתמקד בבישול איטלקי, אוהבי הסושי בבישול האסייתי ואוהבי החריף בבישול מרוקאי אוטנטי, אולם חייבים לחלוש על תחומים נוספים – שהרי זוהי הדרך לדעת באמת לבשל ולהגיע לקהל לקוחות רחב יותר.

כל תחום התמחות יביא איתו כלים שונים אשר צריך ללבוש, אולם השליטה הבסיסית בכלים בפרט ובמטבח בכלל צריכה להיות לכל שף. כל בישול כמעט כולל סירים, מחבתות וסכיני חיתוך, יד ביד עם טכניקות לשימוש בכלים אלה והבנה של שליטה מלאה במטבח כטבח וכשף ראשי.

המעוניינים באפייה יהיו חייבים להתחבר בכל נימם ונישמתם לתנור. סגולות התנור הינן רבות, שכן ניתן להשתמש בו לאפיית עוגות החל מהכנת השכבה הראשונה וכלה באפיית עוגה שלמה, דרך הכנת דגים אפויים וכלה בכמעט כל סוג בשר אשר ביקור בתנור יכול לשבח אותו. אולם התנור יכול גם לגרום לנזק בלתי הפיך של השחמה יתרה ואף שריפה, ועל כן צריך להכיר את הדקויות שבשימוש התנור.

פינת עבודה בבית

שפים רבים בוחרים להשתמש במטבח בו הם מרגישים הכי בנוח – הלא הוא המטבח הביתי.
מי אשר בוחר לתפעל קייטרינג או מסעדה מהבית, חייב שיהיו לו את כל הכלים ובמידת הצורך את הצוות המקצועי המתאים, שכן אין סיבה שעבודה מהבית תהיה הסיבה לאיכות אוכל ירודה.
אנשים רבים כיום עובדים בעבודות אשר לא מאפשרות להם לבשל בבית, אבל הם רוצים אוכל עם הרגשה ביתית – גם אם הוא לא בהכרח אוכל של סבתא.
בכדי שפינת העבודה תהיה מושלמת היא צריכה להיות גדולה דיה, מופרדת משאר הבית, שכן לריחות יש נטייה לנדוד ממקום למקום, כמו גם נקיה ומסודרת גם לטובתכם האישית וגם בכדי שתהיה ייצוגית למען הלקוח. בדיוק כפי שבמסעדה אף לקוח לא ירצה לראות מטבח מלוכלך ושיהיו לו שערות באוכל, כך גם בדוכני קייטרינג ובבישול מהבית – אין סיבה להנמיך סטנדרטים.

ציוד נדרש

הציוד הנדרש למסעדה או קייטרינג בייתי משתנה בהתאם לסגנונות הבישול. אוכל אסייתי דורש סכיני חיתוך חדים יותר וטובים יותר מאוכל איטלקי אשר דורש שמן טוב יותר וסירי בישול טובים יותר.
אוכל מרוקאי דורש מגוון רחב יותר של תבלינים. על כן כל שף יזדקק לציוד שונה, אולם כולם יזדקקו לציוד הבסיסי של סירים, מחבתות, סכינים, תנור וכיריים. מי שמחזיק צוות או שלקוחות רבים נמצאים בביתו בו זמנית, צריך שיהיה לו מרחב מתאים לחדר המתנה ללקוחות או מנוחה לצוות.

טיפים לעבודה מהבית

היתרונות של עבודה מהבית הם ברורים, אולם שתי הבעיות העיקריות בעבודה מהבית הינם הקלות בה פינת עבודה ביתית יכולה להיראות זולה ובמקרה של בישולים אף מלוכלכת.
הקושי להבדיל בין החלל האישי לחלל המקצועי יוכל ליצור בעיה לכל מי שמנסה לשלב בין השניים, שכן אף אחד לא רוצה להרגיש שמבשלים לו מגבינה שטבלו בה ביסקוויט בעבר או עם חלב ששתו מהקרטון שלו.
שני אלה קלים לתמרון כאשר פינת העבודה תחומה בתוך גבולות ברורים.

קמפיין שיווקי

האינטרנט הוא מלך העולם המודרני והוא שולט בכל תחום כולל בתחום השיווק. השיווק האינטרנטי הנגיש ביותר לעצמאים באינטרנט הינו באמצעות גוגל אדוורדס – מודעות פירסומיות בגוגל.
קניית מילים מגוגל מאפשרת לקונה לפרסם את עצמו במנוע החיפוש על פי מילות מפתח.
קניית המילים מתנהלת בשיטה של מכרז, מי שמציע יותר כסף פר הקלקה יופיע גבוה יותר ברשימה אשר נמצאת בראש או בצד דף החיפוש בגוגל. מבנה מודעה מסוג זה הינו המילה וטקסט פירסומי אשר הלקוח בורח יחד עם קישור לאתר. תמחור הפרסום הוא ע”פ פופולריות של מילים ועל כן מילים כמו: בישול ואפייה יהיו יקרות משמעותית לעומת “מילים” כגון – בישול רוסי ביתי לאירועים קטנים באשקלון.
כך בעצם במקום להשקיע הרבה כסף במעט מילים יקרות, ניתן להשקיע בהרבה מילים זולות יותר, אשר מוצעות למכירה בכדי למקד את הפרסום בקהל היעד הנכון ביותר

×