קורת חיים – פסיכולוגיה

קורות חיים פסיכולוגיהפסיכולוגיה

הסדרה “בטיפול” זכתה להצלחה מסחררת, נמכרה וגרפה פרסים רבים לא רק בזכות השחקנים האיכותים, התסריט המוצלח ובימוי מבריק, אלא גם בעובדה כי כולנו מתחברים לדמויות המיוסרות, השוכבות על מיטת המטופל, או ליתר דיוק יושבות שהרי כולנו – אנשי הניו אייג’ – היינו בטיפול. אולם לא רבים מאיתנו יודעים מה קשה אך מספקת היא עבודתו של פסיכולוג.

היכן ללמוד פסיכולוגיה?

פסיכולוגים הם רופאים לכל דבר ועניין. גם באורך הלימודים, הקושי והסטז’ הנדרש לטובת קבלת תעודת הכשרה מקצועית. כל האוניברסיטאות בארץ מציעות תואר בפסיכולוגיה. באוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת חיפה ובן גוריון בנגב, הפסיכולוגיה מוצעת כאחד מחוגי מדעי החברה ובחלק מהאוניברסיטאות מציעות את החוג כחד חוגי מדו חוגי – בשילוב עם אנתרופולוגיה או סוציולוגיה. אולם גם מכללות רבות מציעות לימודי פסיכולוגיה וביניהם המכללה הבין תחומית בהרצליה, מכללת רמת גן, המכללה בתל חי ועוד. כאשר חלקן מציעות ללומדים תואר ראשון חד חוגי, חלקן בשילוב עם תקשורת או כחלק מתואר רב תחומי.

קורות חיים של אח/ות
ILS 19.99 Details

קורות חיים של אח/ות

קורות חיים לדוגמא כלכלן

תבנית קורות חיים מעוצבת
ILS 9.99 Details

תבנית קורות חיים מעוצבת

דוגמא לקורות חיים מלונאות

קורות חיים לדוגמא – כלכלן
ILS 29.99 Details

קורות חיים לדוגמא – כלכלן

פורמט קורות חיים לדוגמא סטודנטים

הכלים שצריך ללמוד בשביל מקצוע זה הינם:

 

שיטות מחקר – חלק עיקרי מלימודי פסיכולוגיה, כמו גם מדעי חברה אחרים – הינו שיטות מחקר שונות. שיטות המחקר נלמדות יד ביד עם סטטיסטיקה גם כשיטת מחקר בשל עצמה ושנית כשיטת איבחון וניתוח.

שיטות טיפול – חלק עיקרי בלימודי פסיכולוגיה הוא הלימודים העיוניים על השיטות המעשיות שבטיפול. בין אם פרויד או פבלוב, במהלך ההיסטוריה התפתחו שיטות טיפול שונות, מקובלות יותר או פחות כיום לגבי טיפול פסיכולוגי. כך לדוגמא לימודי פסיכולוגיה תמיד מלווים בלימוד הפסיכואנליזה של פרויד, אולם לא כול הפסיכולוגים משתמשים בפסיכואנליזה כיום.

התמחות – לימודי הפסיכולוגיה מלווים בהתמחות – בין אם טיפול הילדים, טיפול בהפרעות אכילה, טיפול מיני ועוד.. כל התמחות באה עם כלים שונים אשר יש לרכוש בכדי לעסוק בהתמחות. תזונאות יכולה להיות מאוד שימושית למתמחות בהפרעות אכילה, לימודי נשים יכולים לשמש מטפלים מיניים וקלינאות תקשורת יכולה פעמים רבות לענות על הצרכים של מטפלות ילדים.

סטז’- חלק עיקרי בלימודים וחובה למען קבלת ההכשרה המקצועית, הינו סטאז’ הנמשך למעלה משנתיים. סטאז’ נבחר לפי תחום ההתמחות, כך לדוגמא מי שמתמחה בפסיכולוגיה מינית יכול לעבור סטאז’ במרכז לנפגעות תקיפה מינית ולייעץ לנשים במצוקה.

 

פסיכולוג – פינת עבודה בבית

פסיכולוגים אשר בוחרים לעבוד מהבית ולא מקליניקה במכון או בבית חולים, צריכים לוודא כי קיימת הפרדה מלאה בין המרחב בציבורי – הטיפולי, לבין המרחב האישי.
זאת לטובת המטופל, בכדי שיוכל להרגיש אינטימיות ונינוחות כמו גם לטובת המטפל ומשפחתו, שכן מטופלים יכולים להיות לעיתים במצב נפשי מעורער ועל כן כדאי שלא יבואו במגע עם משפחת המטפל. בכדי שחיי הבית וחיי העבודה לא יתערבבו יתר על המידה, כדאי שחדר הטיפולים יהיה מוקצה למטרה זאת בלבד. אם ניתן להקצות יותר מחדר, לדוגמא יחידת דיור או עליית גג ייצוגית לאיזור עבודה טיפולי זהו פיתרון אולטימטיבי.

פסיכולוגיה – ציוד נדרש לעבודה בבית

הציוד הנדרש לעבודת פסיכולוגיה מהבית הינו בעיקר חלל העבודה שכן זהו הדבר החשוב ביותר.
בחלל הטיפולי צריכה להיות ספת טיפול או מאידך כורסא נוחה בשביל המטופל כמו גם ריהוט דומה למען המטפל. בחדר הטיפול כדאי שיהיה גם קנקן מים למטופח, קנקן קפה למטפל וטישו לשניהם.
בנוסף, למתמחים במחקר כדאי שיהיו תוכנות מחשב מתאימות לאיסוף וניתוח המידע כמו גם ציוד משרדי דרוש. פסיכולוגים אשר עובדים עם ילדים כדאי שיחזיקו צעצועים, צבעי פנדה וניירות.

פסיכולוגית – טיפים לעבודה מהבית

לכל אנשי המקצוע אשר עובדים מהבית מומלץ מאוד לעשות את ההפרדה בין התחום האישי לתחום המקצועי בעזרת גבולות ברורים בין השניים ולזכור כי לימודי פסיכולוגיה מאובחנים בבעיה דומה ללימודי רפואה –
מחייב תחום מבודד חסר ממשק חופשי עם ביתו של הפסיכולוג.
הבעיה בעבודתם של פסיכולוגית היא כשהוא מתחיל להזדהות עם בעיות המטופל ולקחת את זה ללב.
יש להציב גבולות ברורים פיזיים בכדי ליישם גבולות נפשיים.

קמפיין שיווקי

שיווק באינטרנט הוא תחום חדש, אולם מאוד מצליח בשיווק. קניית מילים מגוגל לטובת מודעות פירסומיות, גוגל אדוורדס, נותנת במה לקונים אינדיבידואלים המעוניינים לפרסם את פועלם בקלות.
גוגל נותן למפרסם את האפשרות להגיע לקהל יעד רחב אולם גם ספציפי בו זמנית.
הדרך בה פועל הגוגל אדוורדס הינו על פי מילות חיפוש, כאשר הקונספט של מילה יכול להיות מילה אחת בלבד או רצף של מילים אשר יחשבו למילה אחת בתמחור.
תמחור הפרסום הוא ע”פ פופולאריות המילה, כך לדוגמא פסיכולוגים הינה מילה יקרה אשר זוכה לחיפושים רבים, אולם פסיכולוגים המתמחים ברפואת ילדים , מילת חיפוש מאוד ממוקדת, הינה זולה יותר אך אפקטיבית יותר שכן היא פונה לחיפוש ממוקד לבעיות מסוימות

×