קורת חיים – צילום

קורות-חיים-לדוגמא-צילום

צילום

משמעות המילה פוטוגרפיה (צילום) מקורה ביוונית: פוטו = אור, גרפיה = רישום.
צילום הוא למעשה פעולת הטבעת דפוס אור על גבי רכיב רגיש לאור כמו תשליל (נגטיב) במצלמות פילם או חיישן במצלמות דיגיטליות.
צילום הוא נושא מרתק ועבודה מעניינת ומרגשת. כל חובב צילום יאמר שאין ריגוש כמו מרדף אחר סיטואציה מיוחדת ואין התרגשות כמו תפיסת אירוע או חפץ נדיר בעדשת המצלמה שלו.

תבנית קורות חיים pro
ILS 29.99 Details

תבנית קורות חיים pro

קורות חיים מעוצבים להדפסה

קורות חיים של מתכנת/ת
ILS 19.99 Details

קורות חיים של מתכנת/ת

דוגמת קורות חיים מעוצבים

קורות חיים של בודק/ת תוכנה
ILS 19.99 Details

קורות חיים של בודק/ת תוכנה

הורידו דוגמאות לניסוח נכון של קו"ח

ישנם המון סגנונות של צילום – צילום אירועים, צילום טבע, צילום פורטרטים ועוד.
צילום אירועים כמו חתונות וצילומי אופנה לדוגמא הינן עבודות מוזמנות מראש אשר מתבצעות במקום ובשעה שנקבעו ע”י הלקוח. צילומי נוף וטבע לעומת זאת מתבצעים בשעות אקראיות ובמקומות שונים לפי החלטתו של הצלם.
אחד היתרונות הבולטים במקצוע צילום לעומת מקצועות אחרים, מעבר לחופש האומנותי הניתן במקצוע זה, הוא היכולת לעבוד מהבית.
לצורך צילומי טבע לדוגמא, אין צורך להרחיק מן הבית וניתן לעשות תמונות מדהימות בחורשה או גן הקרובים לבית ואפילו בחצר הפרטית.
מעבר לצילום עצמו קיימת כמובן מלאכת עריכת התמונות ושליחתן ללקוח (מלאכה זו מתייחסת לכל סוגי הצילומים). עריכת התמונות יכולה להתבצע בקלות מביתו של הצלם. לעבודה מהבית חשיבות משמעותית במקצוע הצילום. ע”מ להוציא תמונות באיכות גבוהה ולשמור על הפן האומנותי אותו רוצה הצלם להעביר בתמונתו, על הצלם לבצע את עריכת התמונות בסביבה הנוחה והטבעית ביותר בשבילו. על הצלם לעבוד ללא לחצים מבחוץ (ללא הערות או רעיונות מעוברים ושבים בסביבתו). חשוב להבין כי צילום הוא אומנות. כל צילום מספר סיפור. כשם שלא יבוא אדם לסופר או משורר וימליץ לו לשנות את סיפורו או שירו, כך לא ניתן להשפיע על צלם בעת מלאכת צילום ועריכת תמונותיו.

כמו כל אומנות, צילום הוא דבר שמתחיל מבפנים. לא ניתן להסביר את מקור המשיכה של הצלם למקצועו. מקצוע הצילום נלמד בד”כ באופן עצמאי ע”י אדם המתעניין או ע”י קורסי צילום מקצועיים. קורסים אלה נמשכים מספר שבועות בהם לומד הצלם המתחיל את רזי הצילום, את תכונות המצלמה והדרך הנכונה לתפעל אותה.
כמו-כן לומד הצלם איך לבחור סביבת צילום שתחמיא לתמונה ושיטות צילום בחושך לעומת שיטות צילום באור. מעטות המסגרות בהן ניתן ללמוד צילום במסגרת לימודי השכלה גבוהה. גם במסגרות הקיימות, הדגש הוא על דמות האומן ופתיחת וניהול גלריה ופחות בצד המקצועי של הצילום. עובדה זו מביאה רבים המתעניינים בתחום – ללמוד את המקצוע בצורה עצמאית ע”י ספרות ובאינטרנט. כיום ניתן למצוא באינטרנט מגוון רחב של אתרים ופורומים בנושא צילום ואף תחרויות צילום לחובבים.
נציין כי עבור המחפשים עבודה בתחום הצילום, ההשכלה הפורמאלית איננה מהווה מכשול בד”כ. לרוב נבחן הצלם עפ”י תיק עבודות ולא עפ”י תעודות הסמכה.

צילום הוא מקצוע אומנותי הנעשה ברובו מחוץ לכותלי משרד. צילום עצמו נעשה במקומות שונים עפ”י אופי הצילום. עריכת התמונות, שהוא שלב שאין לזלזל בו, היא עבודה המתבצעת בד”כ בבית הצלם. כאמור, לעבודה מהבית יתרונות רבים במקצוע הצילום, הן מבחינת נוחות והן מבחינת האפשרות לשמור על חופשו האומנותי של הצלם שהוא הדבר החשוב ביותר.

×